perjantai 6. tammikuuta 2012

Joulu Floridassa

Heissan!

Pääsen vihdoinkin päivittelemään joululomasta!

Elikkäs perjantaina lähdettiin suoraan koulusta ja ajettiin nelisen tuntia Williamburgiin, Virginiaan. Kaupunki on todella kaunis, ja siellä on Colonial Williamsburg alue, jossa on säilytettyjä vanhoja rakennuksia 1700-luvulta ja museoalue. Käytiin syömässä kivassa ravintolassa, jossa tarjoilijat olivat pukeutuneet vanhanaikaisiin vaatteisiin ja esittivät elävänsä sillä aikakaudella.

Lauantaina jatkettiin Jacksonvilleen Floridaan, kymmenen tunnin ajomatka. Sunnuntaina jatkettiin vihdoin Fort Meyersiin, ja päästiin perille kuuden tunnin ajon jälkeen kolmen aikaan iltapäivällä. Päästiin heti ottamaan aurinkoa ja pulikoimaan altaaseen. Niiden muutaman päivän aikana jotka siellä vietettiin käytiin myös kanoottisafarilla, syötiin jouluateria (tein lanttulaatikkoa, kaikki tykkäsivät kovasti!), avattiin vähän lisää lahjoja jne.

Keskiviikkona ajettin Orlandoon. Nukuttiin Hilton hotellissa, joka oli super hieno! Kaiken lisäksi dad oli jotenkin onnistunut saamaan meille suuren sviitin, mikä oli mukava yllätys. Valitettavasti seuraavana yönä minulle nousi kuume, mutta olihan Disney Worldiin silti päästävä. Aspiriinin voimalla vietettiin Magic Kingdomissa koko päivä, ja oli hauskaa, vaikken ihan terve ollutkaan! Porukkaa oli paljon, mutta mentiin heti aamusta kaikkein suosituimpiin laitteisiin, joten odotusajat eivät venyneet puolta tuntia pidemmiksi.

Matkalla kotiin nukuttiin yksi yö Savannahissa, Georgiassa. Kaunis pieni kaupunki tämäkin! Täynnä nättejä puistoja, ja puista roikkuva naava antaa kyllä oman säväyksensä.
Kaikin puolin onnistunut reissu, vaikka autossa istumista riittikin. Toivottavasti pääsen joskus uudestaan Orlandoon, paljon jäi Disneylandista näkemättä, ja olisi mahtavaa päästä myös Universal studioihin ja Kennedy space centeriin.

1. vitsi toivon et tälläkin puolella mannerta vois olla noin lämmin ku floridassa. : D hei laita jotain videoita niistä tanssiesityksistä? :)